VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY (VOP)
https://fanbaseshop.cz - účinné od tohoto data: 2025-03-21
Preambule
Vítejte na našem webu! Děkujeme, že nám důvěřujete svým nákupem!
Máte-li jakékoli dotazy k těmto Všeobecným obchodním podmínkám, používání webových stránek, jednotlivých produktů, procesu nákupu nebo byste s námi chtěli probrat své individuální potřeby, kontaktujte prosím naše pracovníky na uvedených kontaktních údajích!
Tiráž: údaje o poskytovateli služeb (prodejce, společnost)
Název : Fanbase Kft.
Sídlo : Maďarsko 4029 Debrecen, Fényes udvar 13, 7. patro. Dveře 24
Poštovní adresa : Maďarsko 4029 Debrecen, Fényes udvar 13, 7. patro. Dveře 24
Prodejna, adresa sběrného místa : Maďarsko 4031 Debrecen, Harsona Street 60. Fanbase Kft. sklad
Registrační orgán : Registrační soud v Debrecenu
Registrační číslo společnosti : 09-09-032723
DIČ : 29202342-2-09 (HU29202342)
Zástupce : Sándor Barta
E-mail : info@fanbaseshop.cz
Webové stránky : https://fanbaseshop.cz
Podrobnosti o poskytovateli hostingu
Název : Rackforest Ltd.
Sídlo : 1132 Budapešť, ulice Victora Huga 11, 5. patro. B05001.
Kontakt : +36 1 211 0044 info@rackforest.com
Web : https://rackforest.com/
Koncepty
Zboží : zahrnuté v nabídce Webu a určené k prodeji na Webu:
- movitý majetek, včetně vody, plynu a elektřiny v nádobách, lahvích nebo jiných formách balení v omezeném množství nebo se stanovenou kapacitou, a
- movitá věc, která obsahuje digitální obsah nebo digitální službu nebo je s nimi spojena takovým způsobem, že v případě neexistence digitálního obsahu nebo digitální služby by zboží nemohlo plnit své funkce (dále jen: zboží obsahující digitální prvky)
Zboží obsahující digitální prvky : movité zboží, které obsahuje digitální obsah nebo digitální službu nebo je s nimi spojeno takovým způsobem, že by zboží nemohlo plnit své funkce, pokud by dotyčný digitální obsah nebo digitální služba neexistovaly.
Digitální obsah : data vytvořená nebo poskytnutá v digitální podobě
Strany : Prodávající a kupující společně
Spotřebitel : fyzická osoba jednající mimo rámec své živnosti, povolání nebo podnikatelské činnosti
Spotřebitelská smlouva : smlouva, kde jednou ze stran je spotřebitel
Funkčnost : schopnost zboží obsahujícího digitální prvky, digitální obsah nebo digitální službu vykonávat funkce odpovídající jejich účelu
Výrobce : výrobce zboží, v případě dováženého zboží dovozce, který zboží dováží na území Evropské unie, a každá osoba, která se prezentuje jako výrobce uvedením názvu, ochranné známky nebo jiného rozlišovacího znaku zboží
Interoperabilita : schopnost zboží, digitálního obsahu nebo digitální služby obsahující digitální prvky spolupracovat s hardwarem a softwarem, které se liší od toho, se kterým se obvykle používá stejný typ zboží, digitálního obsahu nebo digitální služby.
Kompatibilita : schopnost zboží, digitálního obsahu nebo digitální služby obsahující digitální prvky spolupracovat bez nutnosti úprav s hardwarem nebo softwarem, se kterými se běžně používá zboží, digitální obsah nebo digitální služby stejného typu.
Webová stránka : tato webová stránka, která slouží k uzavření smlouvy
Smlouva : Kupní a prodejní smlouva uzavřená mezi Prodávajícím a Kupujícím prostřednictvím Webové stránky a elektronické pošty.
Trvanlivý nosič dat : jakékoli zařízení, které umožňuje spotřebiteli nebo podniku ukládat data, která jsou mu osobně určena, způsobem, který je přístupný v budoucnu a po dobu odpovídající účelu dat, a zobrazovat uložená data v nezměněné podobě.
Zařízení umožňující komunikaci mezi vzdálenými stranami : zařízení, které je vhodné pro uzavření smluvního prohlášení v nepřítomnosti stran – za účelem uzavření smlouvy. Mezi takové prostředky patří zejména tištěný formulář s adresou i bez ní, standardní dopis, inzerát s objednávkovým formulářem zveřejněný v tiskovém produktu, katalog, telefon, fax a zařízení poskytující přístup k internetu.
Smlouva uzavřená na dálku : spotřebitelská smlouva uzavřená v rámci systému prodeje na dálku organizovaného za účelem poskytování zboží nebo služeb na základě smlouvy bez současné fyzické přítomnosti smluvních stran, přičemž smluvní strany k uzavření smlouvy využívají výhradně prostředek komunikace mezi osobami na dálku.
Podnikatel : osoba jednající v rámci svého povolání, samostatného povolání nebo podnikatelské činnosti
Kupující/Vy : osoba, která uzavírá smlouvu prostřednictvím nabídky koupě prostřednictvím Webu
Záruka : V případě smluv uzavíraných mezi spotřebitelem a podnikatelem (dále jen: spotřebitelská smlouva) dle občanského zákoníku,
- záruka za splnění smlouvy, kterou se podnik dobrovolně zavazuje k řádnému plnění smlouvy vedle své zákonné povinnosti nebo bez ní, a
- povinná záruka na základě zákona
Kupní cena : protiplnění zaplacené za Zboží a poskytnutí digitálního obsahu.
Příslušná legislativa
Smlouva se řídí ustanoveními maďarského práva, přičemž platí zejména následující zákony:
- CLV z roku 1997. Zákon o ochraně spotřebitele
- CVIII z roku 2001. Zákon o některých otázkách služeb elektronického obchodu a služeb informační společnosti
- Zákon V z roku 2013 o občanském zákoníku
- 151/2003. (IX.22.) Nařízení vlády o povinné záruce na zboží dlouhodobé spotřeby
- 10/2024. (VI.28.) Vyhláška ministra vnitra o vymezení rozsahu zboží dlouhodobé spotřeby podléhající povinné záruce
- 45/2014. (II.26.) Nařízení vlády o podrobných pravidlech smluv mezi spotřebiteli a podnikateli
- 19/2014. (IV.29.) Vyhláška Ministerstva vnitra o postupu při vyřizování reklamací ze záruky a záruky u zboží prodávaného na základě smlouvy mezi spotřebitelem a podnikatelem
- LXXVI z roku 1999. Autorský zákon
- CXII z roku 2011. Zákon o právu na informační sebeurčení a svobodě informací
- NAŘÍZENÍ EVROPSKÉHO PARLAMENTU A RADY (EU) 2018/302 ze dne 28. února 2018 o boji proti neodůvodněnému geografickému blokování a jiným formám diskriminace zákazníka na základě státní příslušnosti, místa bydliště nebo místa usazení na vnitřním trhu a kterým se mění nařízení (ES) č. 2006/20202020 a směrnice 206/202029 /EC
- NAŘÍZENÍ EVROPSKÉHO PARLAMENTU A RADY (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů)
- 373/2021 o podrobných pravidlech pro smlouvy mezi spotřebiteli a podniky o prodeji zboží, poskytování digitálního obsahu a poskytování digitálních služeb. (VI. 30.) Vlád. dekret
Rozsah a přijetí VOP
Obsah smlouvy uzavřené mezi námi určují kromě ustanovení příslušných závazných právních předpisů tyto Všeobecné obchodní podmínky (dále jen: VOP). V souladu s tím tyto VOP obsahují práva a povinnosti vás a nás, podmínky pro uzavření smlouvy, dodací lhůty, dodací a platební podmínky, pravidla odpovědnosti a podmínky pro uplatnění práva na odstoupení od smlouvy.
Technické informace nezbytné pro používání Webu, které nejsou obsaženy v těchto VOP, jsou poskytovány jinými informacemi dostupnými na Webu.
Před dokončením objednávky jste povinni se seznámit s ustanoveními těchto VOP.
Elektronická faktura
Naše společnost byla založena v roce 2007. zák., § 175. používá elektronickou fakturu dle Přijetím těchto VOP souhlasíte s používáním elektronické fakturace.
Postup v případě nesprávné ceny
Za zjevně chybně zobrazené ceny se považují:
- Cena 0 HUF ,
- cena snížená o slevu, ale chybně vypočtená oproti procentu slevy uvedené vedle původní ceny (např.: v případě Produktu s cenou 1 000 HUF je uvedena sleva 20 %, ale místo správných 800 HUF je Produkt nesprávně nabízen za 500 HUF , která je snížena na základě chybného výpočtu procent a nikoli podle ).
V případě uvedení chybně uvedené ceny nabízí Prodávající možnost odkoupení Zboží za skutečnou cenu, na základě které se Kupující může rozhodnout, zda si Zboží za skutečnou cenu objedná či tuto možnost nevyužije, přičemž v takovém případě nedojde k uzavření smlouvy mezi Stranami.
Vyřizování stížností a právní prostředky
Spotřebitel může uplatnit reklamaci záruky, záruky na produkt nebo záruku související se Zbožím nebo námitku proti odstranění jednotlivého porušení práva nebo zájmu (stížnost spotřebitele dle zákona o ochraně spotřebitele) na jednání, činnost nebo opomenutí Prodávajícího nebo osoby jednající v zájmu nebo prospěch Prodávajícího přímo související s distribucí nebo prodejem zboží spotřebitelům, prostřednictvím následujících kontaktních údajů a způsobů:
- Osobně ústně na následující adrese: Maďarsko 4031 Debrecen, Harsona Street 60. Fanbase Kft. sklad
- Otevírací doba zákaznického servisu:
Pondělí: 09:00-16:00
Úterý: 09:00-16:00
Středa: 09:00-16:00
Čtvrtek: 09:00-16:00
Pátek: 09:00-16:00
Sobota: zavřeno
Neděle: zavřeno
- Písemně prostřednictvím následující webové stránky: https://fanbaseshop.cz
- Písemně prostřednictvím následující e-mailové adresy: info@fanbaseshop.cz
- Písemně poštou: Maďarsko 4029 Debrecen, Fényes udvar 13. 7. patro. Dveře 24
Záruku spotřebitele, záruku na výrobek nebo záruční reklamaci nekryje Prodávající, ale Fgytv. pravidla pro vyřizování stížností spotřebitelů, je však povinen je vyřizovat podle zvláštního právního předpisu.
Spotřebitelem je Fgytv. Stížnost, která je námitkou proti odstranění individuálního práva nebo porušení zájmů souvisejících s jednáním, činností nebo opomenutím podniku nebo osoby jednající v zájmu nebo jménem podniku přímo související s distribucí nebo prodejem zboží spotřebitelům, lze podniku sdělit ústně nebo písemně - s výjimkou nároků na záruku, záruku na výrobek nebo záruku.
Společnost je povinna ústní stížnost neprodleně prošetřit a případně zjednat nápravu . Nesouhlasí-li spotřebitel s vyřízením reklamace, nebo není-li možné okamžité prošetření reklamace, je podnik povinen reklamaci a své stanovisko k ní neprodleně zaznamenat a v případě ústní reklamace sdělené osobně předat kopii spotřebiteli na místě, nebo v případě ústní reklamace sdělené telefonicky nebo pomocí jiných služeb elektronické komunikace zaslat ji spotřebiteli současně s odpovědí na reklamaci nejpozději do 3 dnů . Záznam o stížnosti musí obsahovat:
- jméno a adresu spotřebitele,
- místo, čas a způsob uplatnění reklamace,
- podrobný popis stížnosti spotřebitele, seznam dokumentů, záznamů a jiných důkazů předložených spotřebitelem,
- vyjádření podniku k jeho postoji ke stížnosti spotřebitele, je-li možné okamžité prošetření stížnosti,
- podpis toho, kdo zápis pořizuje, a – s výjimkou ústní stížnosti podané telefonicky nebo prostřednictvím jiných služeb elektronických komunikací – spotřebitele,
- místo a čas pořízení zápisu,
- v případě ústní stížnosti sdělené telefonicky nebo prostřednictvím jiných služeb elektronických komunikací jedinečné identifikační číslo stížnosti.
Podnik je povinen na písemnou stížnost písemně odpovědět a učinit opatření k jejímu sdělení prokazatelným způsobem do třiceti dnů od obdržení , nestanoví-li přímo použitelný právní akt Evropské unie jinak. Společnost je povinna své stanovisko k zamítnutí reklamace odůvodnit. V případě zamítnutí reklamace je podnikatel povinen spotřebitele písemně informovat o tom, který orgán nebo smírčí orgán může podle jejího charakteru zahájit řízení o jeho reklamaci. Informace musí rovněž obsahovat sídlo, telefonní a internetové kontaktní údaje a poštovní adresu příslušného orgánu nebo smírčího orgánu v místě bydliště nebo pobytu spotřebitele. Prodávající neučinil obecné prohlášení o předložení.
Pokud se případný spotřebitelský spor mezi prodávajícím a spotřebitelem nevyřeší v průběhu jednání, má spotřebitel k dispozici následující opravné prostředky:
Postup ochrany spotřebitele
Je možné podat stížnost u orgánů ochrany spotřebitele. Pokud spotřebitel zjistí porušení svých spotřebitelských práv, má právo podat stížnost u orgánu ochrany spotřebitele příslušného podle místa jeho bydliště. Po posouzení stížnosti úřad rozhodne o průběhu řízení o ochraně spotřebitele. Orgány ochrany spotřebitele v prvním stupni vykonávají úřady hlavního města a kraje příslušné podle místa bydliště spotřebitele, jejich kontaktní údaje naleznete zde:
Úřad metropolitní vlády v Budapešti Oddělení ochrany spotřebitele Adresa: 1117 Budapešť, Prielle Kornélia utca 4/b. Poštovní adresa: 6001 Kecskemét, P.O. Box 189. E-mail: mistazgovedelem@bfkh.gov.hu Telefonní číslo: (1) 450-2598 Webová stránka: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/budapest/metroposvedegyto-juurvézet/severfoiszzer . |
Úřad vlády Pest County Oddělení ochrany spotřebitele Adresa: 1072 Budapešť, Nagy Diófa u.10-12. Poštovní adresa: 6001 Kecskemét, P.O. 189. E-mail: fogyved@pest.gov.hu Telefonní číslo: 06 1 459 4843 Webové stránky: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/pest/megye/szervezet/fogyasztovedelmi-foosztaly Jurisdikce: Pest County |
Úřad vlády župy Bács-Kiskun Odbor ochrany spotřebitele Adresa: 6000 Kecskemét, Szent István krt. 19/A. Poštovní adresa: 6001 Kecskemét, P.O. 189. E-mail: mistaztovedelem@bacs.gov.hu Telefonní číslo: 06 76 795 710 Webová stránka: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/bacs-kiskun/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engediskugyn County BBC-Engedelyezecsi |
Úřad vlády okresu Baranya Oddělení ochrany spotřebitele Adresa: 7630 Pécs, Hengermalom u. 2. Poštovní adresa: 7630 Pécs, Hengermalom u. 2. E-mail: mistazgtovedelem@baranya.gov.hu Telefonní číslo: 06 72 795 398 Webové stránky: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/baranya/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyyezesi-meres |
Úřad vlády župy Békés Odbor ochrany spotřebitele Adresa: 5600 Békéscsaba, József Attila u. 2-4. Poštovní adresa: 5600 Békéscsaba, József Attila u. 2-4. E-mail: fogyved@bekes.gov.hu Telefonní číslo: +36 66 546 150 Webové stránky: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/bekes/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-es-fogyaszdictioné B Jurisztovedel |
Úřad vlády okresu Borsod-Abaúj-Zemplén Odbor ochrany spotřebitele Adresa: 3527 Miskolc, József Attila u 20. E-mail: mistazgtovedelem@borsod.gov.hu Telefonní číslo: 06 46 795 779 Webová stránka: https:// kormanykormanyagyyborezemsp /lenvezezer t/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-meresugyi Jurisdikce: Borsod-Abaúj-Zemplén County |
Úřad vlády župy Csongrád-Csanád Oddělení ochrany spotřebitele Adresa: 6722 Szeged, Rákóczi tér 1. Poštovní adresa: 6722 Szeged, Rákóczi tér 1. E-mail: mistazgtovedelem@csongrad.gov.hu Telefonní číslo: 06 62 680 680 680 680/532 csanad/megye/szervezet /kozlekedesi -muszaki-engedelyezesi-meresugyi-es Jurisdikce: Csongrád-Csanádská župa |
Úřad vlády okresu Fejér Odbor ochrany spotřebitelů Adresa: 8000 Székesfehérvár, Honvéd utca 8. E-mail: fogyved@fejer.gov.hu Telefonní číslo: +36 22 501 751 Webová stránka: https: //www.vezezezelyhivatalok/fezelyzezekied/me esugyi-es Jurisdikce: Fejér County |
Úřad vlády župy Győr-Moson-Sopron Oddělení ochrany spotřebitele Adresa: 9022 Győr, Türr István Street. 7. E-mail: győrztóvedelem@gyor.gov.hu Telefonní číslo: +36 96 795 950 Webová stránka: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/gyor-moson-sopron/megye/szervezet/kozlekedesi-musezezaki-Modere Győrőgézaki-eng okres opron |
Úřad vlády okresu Hajdú-Bihar Oddělení ochrany spotřebitelů Adresa: 4025 Debrecen, Széchenyi utca 46. Poštovní adresa: 4025 Debrecen, Széchenyi utca 46. E-mail: mistazgovedelem@hajdu.gov.hu Telefonní číslo: 06 52 533 5065 Webové stránky: Fax: 2054 504 ok.hu/kormanyhivatalok/hajdu-bihar/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-meresugyi-es Jurisdikce: Hajdú-Bihar County |
Úřad vlády okresu Heves Oddělení ochrany spotřebitele Adresa: 3300 Eger, Kossuth L. u. 9. Poštovní adresa: 3301 Eger, Pf. 215 sekce : Heves County |
Úřad vlády župy Jász-Nagykun-Szolnok Odbor ochrany spotřebitele Adresa: 5000 Szolnok, Indóház u. 8. E-mail: jasz.fogyved@jasz.gov.hu Telefonní číslo: 56/795-165 Webové stránky: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/jasz-nagykun-szolnok/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelysiction : Jágrugi-engedelyse hrabství |
Úřad vlády okresu Komárom-Esztergom Odbor ochrany spotřebitele Adresa: 2800 Tatabánya, Bárdos László utca 2. E-mail: mistazgovedelem.meff@komarom.gov.hu Telefonní číslo: (34) 309-303 Webová stránka: https://kormanyhivatalokvezetarmezkomgyokesman lekedesi-muszaki-engedelyezesi-es Jurisdikce: Komárom-Esztergom County |
Úřad vlády okresu Nógrád Odbor ochrany spotřebitelů Adresa: 3100 Salgótarján, Karancs út 54. E-mail: fogyved@nograd.gov.hu Telefonní číslo: 06 32 511 116 Webová stránka: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/kormanyzkolekestegy fogyasztovedelmi Jurisdikce: župa Nógrád |
Úřad vlády okresu Somogy Oddělení ochrany spotřebitelů Adresa: 7400 Kaposvár, Vásártéri út 2. E-mail: mistazgovedelem@somogy.gov.hu Telefonní číslo: 06 82 510 868 Webová stránka: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/kormanyzerekedgyelyezezasiki/ meresugyi-es Jurisdikce: Somogy County |
Úřad vlády župy Szabolcs-Szatmár-Bereg Odbor ochrany spotřebitele Adresa: 4400 Nyíregyháza, Hatzel tér 10. Poštovní adresa: 4401 Nyíregyháza, Pf. 77. E-mail: mistazgovedelem@szabolcs.gov.hu Telefonní číslo: 06 42 500 694 Webová stránka: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/szabolcs-szatmar-bereg/megye/szer-vezet/kozlekedesi-muszariskis-Szerengedesi-museziski reg. okres |
Úřad vlády okresu Tolna, oddělení ochrany spotřebitele Adresa: 7100 Szekszárd, Kiskorzó tér 3. E-mail: mistazgovedelem@tolna.gov.hu Telefonní číslo: (74) 795-384 Webová stránka: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/kormanyhivatalok/vezetolna-megégégye-zezery -es Působnost: okres Tolna |
Úřad vlády župy Vas Oddělení ochrany spotřebitele Adresa: 9700 Szombathely, Wesselényi u. 7. Poštovní adresa: 9702 Szombathely, P.O. 24. E-mail: mistazgovedelem@vas.gov.hu Telefonní číslo: +36/70-705-1435 Webová stránka: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/vas/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-Vasisdi County Juresdi |
Úřad vlády okresu Veszprém Adresa oddělení ochrany spotřebitele: 8200 Veszprém, Kistó utca 1. Poštovní adresa: 8200 Veszprém, Kistó utca 1. E-mail: mistazgovedelem@veszprem.gov.hu Telefonní číslo: +36 88 550 510 https://veszmanymvatyal.hu /szervezet/kozlekedesi -muszaki-engedelyezesi-es-fogyasztovedelmi Jurisdikce: Veszprém County |
Úřad vlády okresu Zala Oddělení ochrany spotřebitele Adresa: 8900 Zalaegerszeg, Pintér Máté u. 22. Poštovní adresa: 8900 Zalaegerszeg, Pintér Máté u. 22. E-mail: mistazgovedelem.zala@zala.gov.hu Telefonní číslo: +36 92 510 530 Webové stránky: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/zala/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezemi County Jurvedefoyla County Jurvedefoye-es |
Soudní řízení
Zákazník je oprávněn svůj nárok ze spotřebitelského sporu vymáhat u soudu v občanskoprávním řízení v souladu se zákonem V z roku 2013 o občanském zákoníku a zákonem CXXX z roku 2016 o občanském soudním řádu. podle ustanovení zákona.
Postup smírčí rady
Pokud vaši stížnost spotřebitele zamítneme, máte právo obrátit se na smírčí radu příslušnou podle místa vašeho bydliště nebo pobytu nebo toho, který jste uvedli ve své žádosti. Podmínkou pro zahájení řízení smírčí rady je, že se spotřebitel pokusí vyřešit spor přímo s dotčeným podnikem.
Smírčí orgán – pokud spotřebitel nepožádá o osobní slyšení – uspořádá slyšení online, bez osobní přítomnosti, prostřednictvím elektronického zařízení, které současně zajišťuje přenos zvuku a obrazu (dále jen: online slyšení).
Podnik je povinen spolupracovat při jednání smírčí rady a v tomto rámci jsme povinni zaslat naši odpověď smírčí radě ve lhůtě, kdy ji smírčí komise vyzve. S výjimkou aplikace nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o online řešení spotřebitelských sporů a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES zajistí podnik na jednání účast osoby oprávněné uzavřít smír. Zplnomocněný zástupce společnosti k uzavření smíru se musí online slyšení zúčastnit. Požádá-li spotřebitel o osobní slyšení, musí se on-line jednání zúčastnit alespoň zástupce podniku pověřený uzavřením smíru.
Více informací o smírčích radách je k dispozici zde: https://www.bekeltetes.hu
Kontaktní údaje příslušných územně příslušných smírčích orgánů:
Budapešť Sídlo smírčí rady : Budapešť Oblast jurisdikce: Budapešť Kontakt: Adresa: 1016 Budapešť, Krisztina krt. 99. I. vyd. 111. Doručovací adresa: 1253 Budapest, P.O. Box:10. Telefonní číslo: 06-1-488-2131 E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu Webové stránky: bekeltet.bkik.hu |
Sídlo smírčí rady okresu Baranya : Pécs Oblast jurisdikce: okres Baranya, okres Somogy, okres Tolna Kontaktní údaje: Adresa: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36. Telefonní číslo: 06-72-507-154 E-mail: info@baranyabekeltetes.hu Webové stránky: baranyabekeltetes.hu |
Boršodsko-abovsko-zemplínská smírčí rada Sídlo: Miskolc Oblast jurisdikce: Boršodsko-abovsko-zemplínská župa, Heves, župa Nógrád Kontaktní údaje: Adresa: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1. Telefonní číslo: 06-46-501-090, 06-46-501-091 E-mail: bekeltetes@bokik.hu Webové stránky: bekeltetes.borsodmegye.hu |
Sídlo smírčí rady župy Csongrád-Csanád : Szeged Oblast jurisdikce: župa Békés, župa Bács-Kiskun, župa Csongrád-Csanád Kontakt: Adresa: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12. Telefon: 06-62/549-392 E-mail: bekelteto.testulet@cskik.hu Webové stránky: bekeltetes-csongrad.hu |
Sídlo smírčí rady župy Fejér : Székesfehérvár Oblast jurisdikce: župa Fejér, župa Komárom-Esztergom, župa Veszprém Kontaktní údaje: Adresa: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétáter 4-6. Telefonní číslo: 06-22-510-310 E-mail: bekeltetes@fmkik.hu Webové stránky: www.bekeltetesfejer.hu |
Sídlo smírčí rady okresu Győr-Moson-Sopron : Győr Oblast jurisdikce: Okres Győr-Moson-Sopron, kraj Vas, okres Zala Kontaktní údaje: Adresa: 9021 Győr, Szent István út 10/a. Telefon: 06-96-520-217 E-mail: bekeltetotestulet@gymskik.hu Webové stránky: bekeltetesgyor.hu |
Sídlo smírčí rady župy Hajdú-Bihar : Debrecen Oblast jurisdikce: župa Jász-Nagykun-Szolnok, župa Hajdú-Bihar, župa Szabolcs-Szatmár-Bereg Kontaktní informace: Adresa: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15. Telefon: 06-52-500-710, +36 52 500 745 E-mail: bekelteto@hbkik.hu Webové stránky: hbmbekeltetes.hu |
Sídlo smírčí rady Pest County : Budapešť Oblast jurisdikce: Pest County Kontakt: Název: 1055 Budapest, Balassi Bálint u. 25. IV/2. Telefonní číslo: 06-1-792-7881 E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu Webová stránka: Claimredress.hu |
Postup smírčí rady pro osoby, které nejsou považovány za spotřebitele
Spotřebitelem je podle zákona o ochraně spotřebitele občanská organizace, náboženská právnická osoba, kondominium, bytové družstvo jednající za účelem mimo své samostatné povolání a hospodářskou činnost, která nakupuje, objednává, přijímá, používá, používá zboží nebo je příjemcem obchodních sdělení nebo nabídek souvisejících se zbožím a je považována za spotřebitele v rámci řízení smírčí komise.
Rozhodčí komise je oprávněna ověřovat a zkoumat existenci spotřebitelské kvality. Jednací řád se řídí pravidly sepsanými v rámci smírčí rady.
Další recenze
- Recenze, které se objevují na „recenzích o nás“ a „produktových stránkách“, jsou všechny názory skutečných zákazníků.
- Svou recenzi můžete odeslat na stránce přístupné prostřednictvím jedinečného odkazu zaslaného na e-mailovou adresu uvedenou při nákupu.
- Zákazníci na to mají 30 kalendářních dnů po obdržení balíčku.
- Odeslané recenze se objeví ihned po odeslání, bez moderování nebo zvláštního povolení.
- Následné moderování administrátory proběhne v případě, že názor popsaný v předložené recenzi neodpovídá skutečnosti. Moderování se nebude konat jen proto, že recenze je negativní.
- Kupující má možnost upravit hodnocení, které zaslal prostřednictvím našeho zákaznického servisu.
- Pro shrnutí vyhodnocení používáme metodu výpočtu neváženého aritmetického průměru.
- Na konci recenze se recenzent může rozhodnout, zda chce, aby byla jeho recenze zobrazena jako „Anonymní“, s celým jménem, nebo se zkráceným příjmením a celým jménem.
Používání webových stránek
Nákup nevyžaduje registraci.
Výběr produktu
Kliknutím na kategorie produktů na webu si můžete vybrat požadovanou produktovou rodinu a v rámci ní jednotlivé Zboží. Kliknutím na každý Produkt naleznete fotografii Produktu, číslo položky, popis a cenu. Při nákupu musíte zaplatit cenu uvedenou na webu.
Přidat do košíku
Po výběru Produktu můžete kliknout na tlačítko „Přidat do košíku“ a vložit do košíku libovolný počet Produktů, aniž by vám vznikla jakákoli povinnost k nákupu nebo platbě, protože umístění Produktu do košíku nepředstavuje nabídku.
Zboží doporučujeme vložit do košíku i v případě, že si nejste jisti, zda chcete Zboží zakoupit, protože tak jedním kliknutím uvidíte, jaké Zboží jste si v danou chvíli vybrali, a můžete si jej prohlédnout a porovnat na jedné obrazovce. Obsah košíku je možné libovolně upravovat až do dokončení objednávky - do stisknutí tlačítka "Dokončit objednávku" - můžete z košíku odebrat jakékoliv zboží, přidat do košíku nové zboží nebo změnit požadované množství.
Vložíte-li vybraný Produkt do košíku, vyskočí vám samostatné okno s textem „Produkt přidán do košíku“. Pokud si nepřejete vybírat více produktů, klikněte na tlačítko "Pokračovat do košíku"! Pokud si chcete vybraný Produkt znovu prohlédnout nebo přidat do košíku další Produkt, klikněte na tlačítko "Zpět na Produkt"!
Zobrazit košík
Při používání webu můžete obsah košíku kdykoli zkontrolovat kliknutím na ikonu „Zobrazit košík“ v horní části webu. Zde máte možnost vybrané Zboží odebrat z košíku nebo změnit množství Zboží. Po úpravě systém zobrazí informace odpovídající vámi změněným údajům, včetně ceny Zboží vloženého do košíku.
Pokud si nepřejete vybírat další Produkty a přidávat je do košíku, můžete pokračovat v nákupu kliknutím na tlačítko „Pokračovat k pokladně“.
Zadejte údaje o zákazníkovi
Po stisknutí tlačítka „Přejít k pokladně“ se zobrazí obsah košíku a celková kupní cena, kterou zaplatíte, pokud si zakoupíte Vámi vybrané Zboží. V kolonce „Způsoby doručení“ musíte uvést, zda si přejete objednané Zboží vyzvednout osobně (osobní odběr) nebo požádat o doručení. V případě doručení je v systému uvedeno poštovné, které jste povinni uhradit při objednávce.
Do textového pole „Podrobnosti objednávky“ můžete zadat své celé jméno, adresu, e-mailovou adresu a telefonní číslo. Systém automaticky ukládá údaje zadané do textového pole "Podrobnosti objednávky" do textového pole "Způsoby dodání". Pokud si přejete, aby byla vaše objednávka odeslána na jinou adresu, klikněte prosím na tlačítko „Zadat jinou dodací adresu“. Do textového pole „Poznámka k objednávce pro správce“ můžete zadat jakékoli další požadované informace.
Přehled objednávek
Po vyplnění výše uvedených textových polí můžete pokračovat v procesu objednávky kliknutím na tlačítko „Pokračovat k dalšímu kroku“, nebo můžete dosud zadané údaje smazat/opravit kliknutím na tlačítko „Upravit“. Do obsahu košíku se můžete vrátit kliknutím na tlačítko "Upravit košík". Po kliknutí na tlačítko „Uložit“ se dostanete na stránku „Způsoby platby“. Zde můžete vidět souhrn údajů, které jste dříve poskytli, včetně obsahu košíku, uživatelských, fakturačních a dodacích údajů a částky, kterou musíte zaplatit (tyto údaje zde nemůžete změnit, pokud nekliknete na tlačítko „Upravit“).
Dokončení objednávky (vytvoření cenové nabídky)
Pokud jste spokojeni s tím, že obsah košíku odpovídá Zboží, které si přejete objednat, a že jsou vaše údaje správné, můžete objednávku dokončit kliknutím na tlačítko " Objednat ". Informace uvedené na webové stránce nepředstavují nabídku k uzavření smlouvy ze strany prodávajícího. U objednávek podle těchto VOP jste považováni za dražitele.
Stisknutím tlačítka " Objednat " výslovně berete na vědomí, že vaše nabídka bude považována za učiněnou a že vaše prohlášení - bude-li potvrzeno prodávajícím v souladu s těmito VOP - obnáší platební povinnost. Prodávající je povinen neprodleně elektronicky potvrdit kupujícímu přijetí objednávky. Pokud toto potvrzení Zákazník neobdrží v předpokládané lhůtě podle charakteru služby, nejpozději však do 48 hodin ode dne odeslání objednávky Zákazníka, je Zákazník zproštěn povinnosti učinit nabídku nebo smluvní závazek.
Zpracování objednávky, uzavření smlouvy
Objednávky jsou zpracovávány ve dvou fázích. Svou objednávku máte možnost zadat kdykoliv. Nejprve obdržíte automatické potvrzení vaší objednávky, které zaznamená pouze skutečnost, že vaše objednávka byla přijata prostřednictvím webové stránky, ale toto potvrzení nepředstavuje přijetí vaší nabídky. Pokud si všimnete, že automatické potvrzovací e-mailové upozornění obsahuje vaše údaje nesprávně (např. jméno, dodací adresa, telefonní číslo atd.), jste povinni nás o této skutečnosti neprodleně informovat e-mailem a uvést správné údaje. Pokud neobdržíte automatický potvrzující e-mail do 24 hodin od zadání objednávky, kontaktujte nás, protože je možné, že vaši objednávku náš systém z technických důvodů neobdržel.
Po odeslání Vaší nabídky Vám Prodávající potvrdí Vaši nabídku prostřednictvím druhého emailu. Smlouva je uzavřena okamžikem, kdy je ve vašem e-mailovém systému dostupný potvrzovací email zaslaný Prodávajícím (druhé potvrzení, přijetí nabídky).
Způsoby inkasa, poplatky za inkaso, způsoby platby
Informace o způsobu dopravy a platby naleznete na této stránce.
Termín dokončení
V případě Kupujícího, který je spotřebitelem, nedohodnou-li se Strany jinak, je Prodávající povinen zpřístupnit Zboží Kupujícímu neprodleně, nejpozději však do třiceti dnů od uzavření smlouvy.
Na základě výše uvedeného je obecná dodací lhůta objednávky maximálně 30 dnů od data potvrzení objednávky . Prodávající poskytne informace o případných dodacích lhůtách, které se mohou od této lhůty lišit (ne však delší než 30 dnů) pro každý způsob dodání.
V případě prodlení prodávajícího je kupující oprávněn zakročit vůči prodávajícímu v souladu se zákonem V z roku 2013 o občanském zákoníku.
Výhrada práv, doložka vlastnictví
V případě, že jste si již dříve objednali Zboží, ale neobdrželi jste je při dodání (s výjimkou případů, kdy jste uplatnili právo na odstoupení od smlouvy), nebo bylo Zboží vráceno Prodávajícímu se stavem nedoručitelnosti, podmíní Prodávající splnění objednávky zaplacením kupní ceny předem a nákladů na dopravu.
Prodávající může zadržet dodávku Zboží, dokud se neujistí, že platba za Zboží byla úspěšně provedena pomocí řešení elektronické platby (včetně případu, kdy v případě Zboží hrazeného bankovním převodem kupující převede kupní cenu v měně svého členského státu a Prodávající neobdrží celou částku kupní ceny a poplatku za doručení z důvodu směnného kurzu, bankovních provizí a nákladů). V případě, že cena zboží nebyla uhrazena v plné výši, může prodávající vyzvat kupujícího k doplnění kupní ceny.
Prodej do zahraničí
Prodávající při používání webových stránek nerozlišuje mezi zákazníky v Maďarsku a zákazníky mimo Evropskou unii. Není-li v těchto VOP stanoveno jinak, Prodávající zajišťuje dodání/příjem objednaného Zboží na území Maďarska.
Ustanovení těchto VOP se vztahují i na nákup mimo Maďarsko, pokud je kupujícím ve smyslu tohoto bodu na základě ustanovení příslušného předpisu spotřebitel, který je občanem členského státu nebo má místo pobytu v členském státě, nebo společnost, která má místo usazení v členském státě a nakupuje zboží nebo využívá služby v rámci Evropské unie výhradně pro konečné použití, nebo s takovým úmyslem jedná. Spotřebitel je fyzická osoba, která jedná za účelem, který je mimo rámec její obchodní, průmyslové, řemeslné nebo profesní činnosti.
Komunikačním a nákupním jazykem je především maďarština Prodávající není povinen komunikovat s Kupujícím v jazyce členského státu Kupujícího.
Prodávající není povinen ve vztahu k příslušnému Zboží dodržovat žádné mimosmluvní požadavky, jako jsou požadavky na označování nebo specifické sektorové požadavky, stanovené ve vnitrostátním právu členského státu Kupujícího, ani o takových požadavcích Kupujícího informovat.
Není-li uvedeno jinak, uplatňuje Prodávající na veškeré Zboží maďarskou DPH.
Kupující může uplatnit svá práva v souladu s těmito VOP.
V případě použití elektronického platebního řešení bude platba provedena v měně určené Prodávajícím,
Prodávající může zadržet dodávku Zboží, dokud se neujistí, že platba ceny Zboží a poplatku za doručení byla úspěšně a v plné výši provedena pomocí řešení elektronické platby (včetně případu, kdy v případě Zboží hrazeného bankovním převodem kupující převede kupní cenu (poplatek za doručení) v měně svého členského státu a Prodávající neobdrží plnou částku kupní ceny, směnný kurz a směnné náklady z důvodu směnných nákladů). V případě, že cena zboží nebyla uhrazena v plné výši, může prodávající vyzvat kupujícího k doplnění kupní ceny.
Za účelem dodání Zboží poskytuje Prodávající nemaďarským zákazníkům stejné možnosti doručení jako maďarští zákazníci.
Může-li Kupující požadovat dodání Zboží na území Maďarska nebo na území jiného členského státu Evropské unie dle VOP, může o to požádat i nemaďarský kupující kterýmkoli ze způsobů dodání uvedených ve VOP.
V případě, že si Kupující může dle VOP zvolit osobní odběr Zboží u Prodávajícího, mohou tuto možnost využít i kupující mimo Maďarsko.
V opačném případě může Kupující požadovat zaslání Zboží do zahraničí na vlastní náklady. Maďarskí zákazníci toto právo nemají.
Prodávající splní objednávku po uhrazení přepravného Pokud kupující nezaplatí přepravné prodávajícímu nebo nezajistí vlastní přepravu do předem dohodnutého termínu, prodávající odstoupí od smlouvy a vrátí kupujícímu zaplacenou kupní cenu.
Informace pro spotřebitele
Informace o právu kupujícího spotřebitele na odstoupení od smlouvy
Pro spotřebitele občanský zákoník. 8:1. Dle § 1 bodu 3 se kvalifikuje pouze fyzická osoba jednající mimo rámec svého povolání, samostatného povolání nebo podnikatelské činnosti, právnické osoby tedy nemohou bezdůvodně uplatnit právo na odstoupení od smlouvy!
Na spotřebitele se vztahují ustanovení 45/2014. (II. 26.) Vláda. Podle § 20 vyhlášky máte právo odstoupit bez udání důvodu. Spotřebitel má právo na odstoupení od smlouvy
aa) zboží,
b) v případě prodeje více zboží, je-li jednotlivé zboží dodáno v různém čase, poslední dodané zboží,
c) v případě zboží skládajícího se z více položek nebo kusů poslední dodaný kus nebo kus,
ad) musí-li být zboží dodáváno pravidelně ve stanovené lhůtě, může první služba, kterou spotřebitel uvede, uplatnit jiný než třetí den od převzetí spotřebitelem do dne, 1.
Spotřebitel nebo spotřebitelem určená třetí osoba jiná než dopravce může toto právo uplatnit ve lhůtě 14 kalendářních dnů ode dne převzetí zboží .
Ustanoveními tohoto bodu není dotčeno právo spotřebitele na uplatnění práva na odstoupení od smlouvy uvedené v tomto bodu v době mezi datem uzavření smlouvy a datem převzetí Zboží.
Pokud spotřebitel učinil nabídku na uzavření smlouvy, má spotřebitel právo tuto nabídku před uzavřením smlouvy odvolat, čímž závaznost nabídky na uzavření smlouvy zaniká.
Pokud Prodávající neinformoval spotřebitele o lhůtě a dalších podmínkách pro uplatnění práva na odstoupení od smlouvy (zejména o těch, které jsou uvedeny v § 22 nařízení vlády), jakož i o vzoru prohlášení v příloze č. 2, prodlužuje se výše uvedená lhůta pro odstoupení od smlouvy o 12 měsíců. Pokud prodávající poskytl spotřebiteli informace o uplatnění práva na odstoupení od smlouvy do 12 měsíců od uplynutí lhůty pro odstoupení od smlouvy, lhůta pro odstoupení nebo odstoupení od smlouvy uplyne 14. den po poskytnutí této informace.
Prohlášení o odstoupení od smlouvy, uplatnění práva spotřebitele na odstoupení od smlouvy nebo ukončení
Na spotřebitele se vztahují ustanovení 45/2014. (II. 26.) Vláda. Své právo stanovené v § 20 vyhlášky můžete uplatnit prostřednictvím jasného prohlášení v tomto smyslu nebo pomocí vzoru prohlášení, který je ke stažení na webových stránkách.
Platnost prohlášení spotřebitele o odstoupení od smlouvy
Právo na odstoupení od smlouvy se považuje za uplatněné ve lhůtě, pokud spotřebitel ve lhůtě odešle své prohlášení.
V případě písemného odstoupení nebo výpovědi postačí zaslat prohlášení o odstoupení nebo výpovědi ve stanovené lhůtě.
Spotřebitel nese důkazní břemeno, že uplatnil své právo na odstoupení od smlouvy v souladu s tímto ustanovením.
Prohlášení spotřebitele o odstoupení od smlouvy je prodávající povinen při převzetí potvrdit na elektronickém nosiči dat.
Povinnosti prodávajícího v případě odstoupení spotřebitele
Povinnost prodávajícího vrátit peníze
Pokud se na spotřebitele vztahují ustanovení 45/2014. (II. 26.) Vláda. odstoupí od smlouvy v souladu s § 22 vyhlášky, vrátí prodávající spotřebiteli celou částku zaplacenou jako protiplnění, včetně nákladů vynaložených v souvislosti s plněním, včetně poplatku za dodání, nejpozději do čtrnácti dnů ode dne, kdy se o odstoupení dozvěděl. Upozorňujeme, že toto ustanovení se nevztahuje na dodatečné náklady vzniklé volbou jiného způsobu dopravy, než je nejlevnější standardní způsob dopravy.
Způsob vrácení peněz prodávajícím
45/2014. (II. 26.) Vláda. V případě odstoupení nebo výpovědi dle § 22 vyhlášky vrátí Prodávající spotřebiteli dlužnou částku stejným způsobem, jakým spotřebitel použil platební metodu. S výslovným souhlasem spotřebitele může Prodávající pro vrácení peněz použít jiný způsob platby, spotřebiteli však v důsledku toho nemusí být účtovány žádné další poplatky. Prodávající nenese odpovědnost za jakékoli prodlení z důvodu nesprávného a/nebo nepřesného čísla bankovního účtu nebo poštovní adresy poskytnuté Spotřebitelem.
Dodatečné náklady
Zvolí-li spotřebitel výslovně jiný než nejlevnější standardní způsob dopravy, není Prodávající povinen uhradit vzniklé dodatečné náklady. V takovém případě jsme povinni vrátit peníze až do výše uvedených obecných poplatků za dopravu.
Zadržovací právo
Prodávající může zadržet dlužnou částku spotřebiteli, dokud spotřebitel zboží nevrátí nebo nepochybně prokáže, že bylo vráceno; bere se v úvahu dřívější z těchto dvou dat. Nejsme schopni převzít zásilky zaslané na dobírku nebo kurýrem.
V případě odstoupení nebo ukončení závazků spotřebitele
Vrácení zboží
Pokud se na spotřebitele vztahují ustanovení 45/2014. (II. 26.) Vláda. odstoupí od smlouvy v souladu s § 22 vyhlášky, je povinen Zboží neprodleně, nejpozději však do čtrnácti dnů od oznámení o odstoupení od smlouvy vrátit, nebo je předat Prodávajícímu nebo osobě pověřené Prodávajícím k převzetí Zboží. Vrácení se považuje za dokončené ve lhůtě, pokud spotřebitel odešle Zboží před uplynutím lhůty.
Úhrada přímých nákladů spojených s vrácením Zboží
Přímé náklady na vrácení Zboží nese spotřebitel. Zboží je nutné vrátit na adresu Prodávajícího. V případě, že prodávající prodává zboží též v provozovně a spotřebitel uplatní právo na odstoupení od smlouvy osobně v provozovně provozovny, je zároveň oprávněn vrátit zboží provozovně. Vypoví-li spotřebitel smlouvu o poskytování služeb uzavřenou mimo provozovnu nebo mezi vzdálenými osobami po zahájení plnění, je povinen zaplatit podniku úplatu v poměru k poskytnuté službě do dne oznámení výpovědi podniku. Částka, kterou má spotřebitel poměrně zaplatit, se určí na základě celkové výše protiplnění dohodnutého ve smlouvě, plus daň. Pokud spotřebitel prokáže, že takto stanovená celková částka je nepřiměřená, poměrná částka se vypočte na základě tržní hodnoty služeb poskytnutých ke dni ukončení smlouvy. Upozorňujeme, že nejsme schopni přijmout zboží vrácené na dobírku nebo poštovné.
Odpovědnost spotřebitele za amortizaci
Spotřebitel odpovídá za jakékoli znehodnocení způsobené používáním nad rámec toho, co je nezbytné ke zjištění povahy, vlastností a fungování Zboží.
Právo na odstoupení od smlouvy nelze uplatnit v následujících případech:
Prodávající Vás výslovně upozorňuje na to, že nemůžete uplatnit své právo na odstoupení od smlouvy podle nařízení vlády 45/2014 (II.26.). Nařízení § 29. V případech uvedených v odstavci (1):
- po úplném splnění služby, pokud však ze smlouvy vyplývá pro spotřebitele platební povinnost, lze tuto výjimku uplatnit pouze v případě, že plnění začalo s výslovným předchozím souhlasem spotřebitele a s tím, že spotřebitel vzal na vědomí, že ztratí právo na odstoupení od smlouvy, jakmile podnik plně splní smlouvu;
- u Produktu nebo služby, jejichž cenu nebo poplatek nemůže subjekt finančního trhu ovlivnit a podléhá možným výkyvům ve lhůtě stanovené pro uplatnění práva na odstoupení od smlouvy;
- u Neprefabrikovaného Zboží, které bylo vyrobeno podle pokynů spotřebitele nebo na jeho výslovnou žádost, nebo u Zboží, které bylo spotřebiteli zjevně ušito na míru;
- pokud jde o Zboží, které podléhá rychlé zkáze nebo má krátkou dobu použitelnosti;
- u zboží v uzavřeném obalu, které nelze po jeho otevření ze zdravotních nebo hygienických důvodů vrátit (Upozorňujeme, že u zboží v uzavřeném obalu, které nelze po dodání z hygienických nebo hygienických důvodů po otevření vrátit, způsobí použití nezbytné ke zjištění povahy, vlastností a funkčnosti zboží ztrátu práva na odstoupení od smlouvy.);
- u Zboží, které je svou povahou po dodání neoddělitelně smíseno s jiným Zbožím;
- o alkoholický nápoj, jehož skutečná hodnota závisí na výchylkách trhu způsobem neovlivnitelným podnikem a jehož cena byla stranami dohodnuta při uzavírání kupní smlouvy, avšak smlouva je splněna až po třicátém dni od uzavření;
- v případě obchodní smlouvy, kdy podnik navštíví spotřebitele na výslovnou žádost spotřebitele za účelem provedení neodkladné opravy nebo údržby;
- v souvislosti s prodejem a nákupem zapečetěných zvukových nebo obrazových nahrávek a kopií počítačového softwaru, pokud spotřebitel po dodání otevřel obal;
- pokud jde o noviny, časopisy a periodika, s výjimkou smluv o předplatném;
- v případě smluv uzavřených ve veřejné dražbě;
- jde-li o smlouvu o poskytování ubytování kromě ubytovacích služeb, dopravy, pronájmu automobilů, stravování nebo služeb souvisejících s volnočasovými aktivitami, byla-li sjednána lhůta nebo lhůta uvedená ve smlouvě;
- o digitálním obsahu poskytovaném na nehmotném nosiči, pokud prodávající zahájil plnění s výslovným předchozím souhlasem spotřebitele a spotřebitel současně prohlásil, že bere na vědomí, že po zahájení plnění ztratí právo na odstoupení od smlouvy, a podnikatel zaslal spotřebiteli potvrzení.
Informace o produktových zárukách a zárukách týkajících se záruky shody zboží ve vztahu ke spotřebitelským smlouvám
Tato část informací pro spotřebitele vychází z nařízení vlády 45/2014 (II.26.). Na základě zmocnění § 11 odst. 5 nařízení vlády č. 45/2014 (II.26.) zpracováno s přihlédnutím k příloze č. 3 vyhlášky
Informace pro spotřebitele se vztahují výhradně na Kupující, kteří jsou považováni za spotřebitele, pravidla platná pro kupující, kteří nejsou považováni za spotřebitele, jsou uvedena v samostatné kapitole.
Požadavky na plnění dle smlouvy v případě spotřebitelské smlouvy
Požadavky na soulad se smlouvou obecně pro zboží prodávané na základě spotřebitelských smluv a zboží obsahující digitální prvek
Zboží a plnění musí v době plnění splňovat požadavky Nařízení (ES) č. 373/2021. (VI.30.) Vlád. požadavky stanovené v nařízení.
Aby bylo plnění považováno za v souladu se smlouvou, musí zboží, které je předmětem smlouvy
- musí odpovídat popisu, množství, kvalitě, typu a funkčnosti, kompatibilitě, interoperabilitě a dalším vlastnostem uvedeným ve smlouvě
- musí být vhodné pro jakýkoli účel stanovený spotřebitelem, na který spotřebitel upozornil prodávajícího nejpozději při uzavírání smlouvy a který prodávající přijal
- musí mít veškeré příslušenství, uživatelské příručky – včetně pokynů pro uvedení do provozu, pokynů k instalaci a zákaznické podpory – specifikované ve smlouvě, a
- musí poskytovat aktualizace uvedené ve smlouvě.
Aby bylo plnění považováno za v souladu se smlouvou - dále - Zboží, které je předmětem smlouvy
- musí být vhodné pro účely předepsané zákonem, technickou normou nebo v případě neexistence technické normy platným kodexem chování pro stejný druh zboží
- musí mít množství, kvalitu, výkon a další vlastnosti, které může Spotřebitel rozumně očekávat - zejména z hlediska funkčnosti, kompatibility, dostupnosti, návaznosti a bezpečnosti - obvyklé pro Zboží stejného druhu, s přihlédnutím k jakémukoli veřejnému prohlášení Prodávajícího, jeho zástupce nebo jiné osoby zapojené do distribučního řetězce o specifických vlastnostech Zboží, zejména v reklamě nebo na etiketě.
- musí mít příslušenství a návod, které může spotřebitel rozumně očekávat – včetně balení a návodu k instalaci – a
- musí před uzavřením smlouvy odpovídat vlastnostem a popisu zboží, které společnost předkládá jako vzorek, model nebo zpřístupňuje jako zkušební verzi.
Zboží nemusí vyhovovat výše uvedenému veřejnému prohlášení, pokud to Prodávající prokáže
- veřejné prohlášení neznal a znát nepotřeboval
- veřejné prohlášení bylo do doby uzavření smlouvy přiměřeně opraveno, popř
- veřejné prohlášení nemohlo ovlivnit rozhodnutí oprávněné osoby uzavřít smlouvu.
Vadné plnění smlouvy o prodeji zboží
Prodávající plní vadně, pokud vada zboží vznikla neodbornou montáží, za předpokladu, že:
a) uvedení do provozu je součástí kupní smlouvy a bylo provedeno prodávajícím nebo na odpovědnost prodávajícího; nebo
b) instalaci musel provést spotřebitel a nesprávná instalace je důsledkem nedostatků v návodu k instalaci poskytnutého prodávajícím - nebo v případě zboží obsahujícího digitální prvky poskytovatelem digitálního obsahu nebo digitální služby.
Je-li dle kupní smlouvy zboží uvedeno do provozu prodávajícím nebo uvedení do provozu probíhá na odpovědnost prodávajícího, považuje se plnění za dokončené prodávajícím okamžikem dokončení uvedení do provozu.
Pokud u zboží obsahujícího digitální prvky kupní smlouva stanoví nepřetržité poskytování digitálního obsahu nebo digitální služby po stanovenou dobu, odpovídá prodávající za vadu zboží související s digitálním obsahem, pokud se vada vyskytne do dvou let od plnění zboží v případě nepřetržitého poskytování po dobu nepřesahující dva roky; buď nastane, nebo se stane rozpoznatelným.
Požadavky na soulad se smlouvou pro zboží obsahující digitální prvky prodávané na základě spotřebitelské smlouvy
V případě zboží obsahujícího digitální prvky musí prodávající zajistit, aby spotřebitel byl informován o aktualizacích digitálního obsahu zboží nebo digitální služby s ním související, včetně bezpečnostních aktualizací, které jsou nezbytné pro zachování souladu zboží se smlouvou, a musí zajistit, aby je spotřebitel obdržel.
Prodávající je povinen aktualizaci zpřístupnit v případě uzavření kupní smlouvy
- poskytuje jednorázové dodání digitálního obsahu nebo digitální služby, pak to může spotřebitel přiměřeně očekávat s přihlédnutím k druhu a účelu zboží a digitálních prvků, individuálním okolnostem a povaze smlouvy; nebo
- Pokud digitální obsah umožňuje nepřetržité poskytování po stanovenou dobu, pak v případě nepřetržitého poskytování nepřesahujícího dva roky musí být poskytován po dobu dvou let ode dne dodání zboží.
Pokud spotřebitel nenainstaluje zpřístupněné aktualizace v přiměřené době, nenese Prodávající odpovědnost za jakoukoli vadu zboží, pokud je způsobena výhradně nepoužitím příslušné aktualizace, za předpokladu, že:
a) Prodávající informoval spotřebitele o dostupnosti aktualizace a důsledcích, pokud ji spotřebitel nenainstaloval; a
b) že spotřebitel nenainstaloval aktualizaci nebo nesprávná instalace aktualizace spotřebitelem nebyla způsobena nedostatkem v návodu k instalaci poskytnutém prodávajícím.
Vadné plnění nelze zjistit, pokud byl spotřebitel v době uzavírání smlouvy výslovně upozorněn na to, že se konkrétní vlastnost zboží liší od zde popsaného, a tento rozdíl spotřebitel při uzavírání kupní smlouvy samostatně a výslovně akceptoval.
Požadavky na smluvní plnění v případě prodeje digitálního obsahu prodávaného na základě spotřebitelské smlouvy
Prodávající poskytuje nebo dodává digitální obsah spotřebiteli. Pokud se strany nedohodnou jinak, prodávající poskytne spotřebiteli digitální obsah bez zbytečného odkladu po uzavření smlouvy, a to v nejnovější verzi dostupné v době uzavření smlouvy.
Služba se považuje za poskytnutou, když digitální obsah nebo jakékoli řešení nezbytné pro přístup k němu nebo vhodné pro jeho stažení byly doručeny spotřebiteli nebo na fyzické nebo virtuální zařízení zvolené spotřebitelem pro tento účel.
Prodávající musí zajistit, aby spotřebitel byl informován a dostával aktualizace digitálního obsahu, včetně aktualizací zabezpečení, které jsou nezbytné k zachování souladu digitálního obsahu nebo digitální služby se smlouvou.
Pokud smlouva stanoví nepřetržité dodávání digitálního obsahu po stanovenou dobu, musí být shoda plnění s digitálním obsahem zajištěna po celou dobu trvání smlouvy.
Pokud spotřebitel nenainstaluje aktualizace poskytnuté prodávajícím v přiměřené době, nenese prodávající odpovědnost za jakékoli selhání služby, pokud je způsobeno výhradně nepoužitím příslušné aktualizace, za předpokladu, že
- prodávající informoval spotřebitele o dostupnosti aktualizace a důsledcích, pokud si ji spotřebitel nenainstaluje; a
- Neschopnost spotřebitele nainstalovat aktualizaci nebo nesprávná instalace aktualizace spotřebitelem není způsobena nedostatkem v návodu k instalaci poskytnutého prodávajícím.
Vadné plnění nelze prokázat, pokud byl spotřebitel v době uzavírání smlouvy výslovně upozorněn na to, že určitá vlastnost digitálního obsahu se odchyluje od požadavků zde uvedených, a spotřebitel tuto odchylku při uzavírání smlouvy samostatně a výslovně akceptoval.
Má se za to, že prodávající provedl vadné plnění, pokud vada služby digitálního obsahu vyplývá z její nesprávné integrace do digitálního prostředí spotřebitele, za předpokladu, že:
- integrace digitálního obsahu byla provedena prodávajícím nebo byla integrace provedena na odpovědnost prodávajícího; nebo
- digitální obsah musí být integrován spotřebitelem a nesprávná integrace byla způsobena nedostatky v integračních pokynech poskytnutých prodávajícím.
Pokud smlouva stanoví nepřetržité poskytování digitálního obsahu nebo digitální služby po stanovenou dobu, odpovídá Prodávající za vadu digitálního obsahu, pokud se vada vyskytne nebo bude zjistitelná během doby stanovené ve smlouvě.
Pokud smlouva stanoví jednu službu nebo řadu jednotlivých servisních úkonů, má se za to, dokud se neprokáže opak, že vada, kterou spotřebitel poznal do jednoho roku ode dne plnění, existovala již v době plnění. Za vadné plnění se však nepovažuje, pokud prokáže, že digitální prostředí spotřebitele není kompatibilní s technickými požadavky digitálního obsahu nebo digitální služby, a spotřebitele o tom před uzavřením smlouvy jasným a srozumitelným způsobem informoval.
Spotřebitel je povinen spolupracovat s Prodávajícím, aby zajistil, že Prodávající – za použití technicky dostupných prostředků a vyžadujících pro spotřebitele co nejmenší zásah – může ověřit, že příčinou chyby je digitální prostředí spotřebitele. Nesplní-li spotřebitel tuto povinnost součinnosti poté, co jej prodávající o této povinnosti před uzavřením smlouvy jasným a srozumitelným způsobem informoval, nese důkazní břemeno spotřebitel.
- vada zjištěná do jednoho roku od plnění existovala již v době plnění, popř
- služba postižená vadou zjištěnou v průběhu smluvního období nebyla po dobu plnění služby podle smlouvy ve shodě se smlouvou.
Záruka
V jakých případech můžete uplatnit své právo na záruku?
V případě vadného plnění ze strany prodávajícího můžete u prodávajícího uplatnit záruční nárok podle občanského zákoníku a v případě spotřebitelské smlouvy podle nařízení vlády 373/2021 (VI.30.). podle pravidel nařízení.
Jaká práva máte na základě své záruční reklamace?
Podle své volby můžete uplatnit následující záruční nároky:
Můžete požádat o opravu nebo výměnu, pokud není splnění vámi zvoleného požadavku nemožné nebo by pro prodejce znamenalo neúměrné dodatečné náklady ve srovnání se splněním vašeho jiného požadavku. Pokud jste nepožádali nebo nemohli požadovat opravu nebo výměnu, můžete požádat o poměrné snížení protiplnění nebo - v krajním případě - můžete od smlouvy odstoupit.
Můžete přejít z vámi zvoleného záručního práva na jiné, ale budete hradit náklady na přechod, pokud to nebylo oprávněné nebo pokud k tomu prodejce neuvedl důvod.
V případě spotřebitelské smlouvy se má za to, dokud se neprokáže opak, že vada zjištěná do jednoho roku ode dne dodání zboží a zboží obsahující digitální prvky existovala již v době dodání zboží, ledaže je tato domněnka neslučitelná s povahou zboží nebo povahou vady.
Pokud má použité Zboží vady a Kupující, který je Spotřebitelem, byl o této skutečnosti při nákupu informován, Poskytovatel služby za známou vadu neodpovídá.
Prodávající může odmítnout uvést zboží do souladu se smlouvou, pokud oprava nebo výměna není možná nebo pokud by to mělo za následek neúměrné dodatečné náklady prodávajícího s přihlédnutím ke všem okolnostem, včetně hodnoty zboží v bezvadném stavu a závažnosti porušení smlouvy.
Spotřebitel je dále oprávněn – v závislosti na závažnosti porušení smlouvy – požadovat poměrné snížení protiplnění nebo odstoupit od kupní smlouvy, pokud
- Prodávající neprovedl opravu nebo výměnu, nebo ji provedl, ale zcela nebo zčásti nesplnil následující podmínky
- Prodávající je povinen zajistit vrácení vyměněného zboží na své náklady.
- vyžaduje-li oprava nebo výměna odstranění zboží, které bylo v souladu s povahou a účelem zboží uvedeno do provozu dříve, než se vada projevila, zahrnuje povinnost opravy nebo výměny odstranění nevyhovujícího zboží a instalaci náhradního nebo opraveného zboží nebo nesení nákladů na odstranění nebo instalaci.
- odmítl uvést zboží do souladu se smlouvou
- došlo k opakovanému neplnění, a to i přes snahu prodávajícího uvést zboží do souladu se smlouvou
- vada plnění je takové závažnosti, že odůvodňuje okamžité snížení ceny nebo okamžité zrušení kupní smlouvy, popř
- prodávající se nezavázal uvést zboží do souladu se smlouvou nebo je z okolností zřejmé, že podnikatel neuvede zboží do souladu se smlouvou v přiměřené době nebo bez podstatné újmy spotřebitele.
Pokud si spotřebitel přeje ukončit kupní smlouvu z důvodu vadného plnění, má prodávající povinnost prokázat, že vada je nepodstatná.
Spotřebitel je oprávněn zadržet zbývající část kupní ceny, částečně nebo zcela, v závislosti na závažnosti porušení smlouvy, dokud prodávající nesplní své povinnosti ohledně shody plnění a vadného plnění.
Obecné pravidlo zní:
- Prodávající je povinen zajistit vrácení vyměněného zboží na své náklady.
- vyžaduje-li oprava nebo výměna odstranění zboží, které bylo v souladu s povahou a účelem zboží uvedeno do provozu dříve, než se vada projevila, zahrnuje povinnost opravy nebo výměny odstranění nevyhovujícího zboží a instalaci náhradního nebo opraveného zboží nebo nesení nákladů na odstranění nebo instalaci.
Přiměřená lhůta na opravu nebo výměnu zboží se počítá od okamžiku, kdy spotřebitel závadu oznámil podniku.
Spotřebitel musí dát zboží k dispozici podniku za účelem opravy nebo výměny.
Snížení protiplnění je přiměřené, pokud se jeho výše rovná rozdílu mezi hodnotou náležející Spotřebiteli v případě smluvního plnění a hodnotou zboží skutečně přijatého Spotřebitelem.
Právo spotřebitele odstoupit od kupní smlouvy v rámci záruky lze uplatnit prostřednictvím právního prohlášení adresovaného Prodávajícímu, ve kterém je vyjadřováno rozhodnutí o ukončení.
Pokud se vadné plnění týká pouze určité části zboží dodávaného na základě kupní smlouvy a jsou u nich splněny podmínky pro uplatnění práva na odstoupení od smlouvy, může spotřebitel vypovědět kupní smlouvu pouze ohledně vadného zboží, ale může ji vypovědět i ohledně jakéhokoli jiného zboží nabytého společně s ním, nelze-li rozumně očekávat, že si spotřebitel ponechá pouze zboží, které odpovídá smlouvě.
Odstoupí-li spotřebitel od kupní smlouvy zcela nebo zčásti zboží dodané na základě kupní smlouvy,
- spotřebitel musí dotčené zboží vrátit prodávajícímu na náklady prodávajícího a
- Prodávající je povinen neprodleně vrátit spotřebiteli kupní cenu zaplacenou za dotčené zboží, jakmile prodávající obdrží zboží nebo doklad o vrácení zboží.
V jaké lhůtě můžete uplatnit svůj záruční nárok?
Chybu jste povinni nahlásit ihned po jejím zjištění. Vada oznámená do dvou měsíců od zjištění se považuje za vadu oznámenou neprodleně. Rádi bychom vás však upozornili na skutečnost, že po uplynutí dvouleté promlčecí doby ode dne splnění smlouvy již nemůžete uplatnit svá záruční práva.
Do promlčecí doby se nezapočítává část doby opravy, po kterou Kupující nemůže užívat Zboží k určenému účelu.
Promlčecí lhůta pro záruční nároky na část Zboží dotčenou výměnou nebo opravou začíná znovu. Toto pravidlo platí i v případě, že v důsledku opravy vznikne nová chyba.
Je-li předmětem smlouvy mezi spotřebitelem a podnikatelem použitá věc, mohou se strany dohodnout na kratší promlčecí době; ani v tomto případě nelze platně stanovit promlčecí dobu kratší než jeden rok.
U koho můžete uplatnit svůj záruční nárok?
Svůj nárok na záruku můžete uplatnit u prodávajícího.
Jaké další podmínky existují pro uplatnění vašich záručních práv?
Do jednoho roku od dodání není jiná podmínka pro uplatnění vaší záruční reklamace než oznámení vady, pokud prokážete, že Zboží bylo poskytnuto Prodávajícím. Po uplynutí jednoho roku ode dne plnění jste však povinni prokázat, že vámi zjištěná vada existovala již v době plnění.
Záruka na produkt
V jakých případech můžete uplatnit svá záruční práva na produkt?
V případě vady movité věci (zboží) můžete dle své volby uplatnit záruční reklamaci nebo reklamaci výrobku v souladu s pravidly občanského zákoníku.
Jaká práva máte na základě záruční reklamace produktu?
V rámci uplatnění záruky na produkt můžete požadovat opravu nebo výměnu vadného Zboží.
V jakých případech je Produkt považován za vadný?
Zboží je vadné, pokud neodpovídá jakostním požadavkům platným v době jeho vydání nebo pokud nemá vlastnosti uvedené v popisu poskytnutém výrobcem.
V jaké lhůtě můžete uplatnit svůj záruční nárok na výrobek?
Záruku na výrobek můžete uplatnit do dvou let ode dne, kdy bylo zboží výrobcem uvedeno na trh. Po tomto termínu toto právo ztratíte.
U koho můžete uplatnit záruku na produkt?
Záruční práva na produkt můžete uplatnit u výrobce nebo distributora produktu (dále společně jen: výrobce).
Jaké je pravidlo dokazování při uplatnění reklamace na výrobek?
V případě uplatnění záruky na výrobek musíte prokázat, že vada výrobku existovala v době, kdy jej výrobce uvedl na trh.
V jakých případech je výrobce osvobozen od záruční povinnosti na výrobek?
Výrobce je zproštěn povinnosti záruky na výrobek, pokud může prokázat, že:
- zboží nebylo vyrobeno nebo uvedeno na trh v rámci své podnikatelské činnosti, popř
- vada nebyla zjistitelná v době uvedení na trh podle stavu vědy a techniky, popř
- vada Zboží vyplývá z použití zákona nebo kogentního úředního předpisu.
Výrobce musí prokázat pouze jeden důvod pro udělení výjimky.
Vezměte prosím na vědomí, že z důvodu stejné závady můžete současně uplatnit nárok na záruku u společnosti a nárok na záruku na výrobek u výrobce. Pokud bude vaše reklamace na výrobek úspěšně uplatněna, můžete u výrobce uplatnit pouze záruční nárok na příslušenství pro vyměněný výrobek nebo část výrobku dotčenou opravou.
Záruka
V jakých případech můžete uplatnit svá záruční práva?
151/2003 Sb., o povinné záruce na některé zboží dlouhodobé spotřeby. (IX. 22.) Vlád. Prodávající je na základě vyhlášky povinen poskytovat záruku v souladu s vyhláškou 10/2024 o vymezení rozsahu zboží dlouhodobé spotřeby podléhající povinné záruce. (VI.28.) V případě prodeje nového zboží dlouhodobé spotřeby (např. technického zboží, nářadí, strojů) uvedeného v příloze č. 1 vyhlášky ministra financí, jakož i jeho příslušenství a součástí v rozsahu tam uvedeném (dále - v tomto bodě - společně jen spotřební zboží).
Práva vyplývající ze záruky lze uplatnit záručním listem nebo, jak je uvedeno v této části, potvrzením o zaplacení úplaty. Prodávající není povinen vystavit nebo poskytnout spotřebiteli záruční list, pokud prodejní cena spotřebního zboží nepřesáhne 50 000 HUF, v takovém případě lze práva ze záruky uplatnit potvrzením o zaplacení úplaty.
V případě, že záruční list nebude spotřebiteli zpřístupněn, považuje se uzavření smlouvy za prokázané, pokud spotřebitel předloží doklad prokazující zaplacení úplaty - fakturu nebo účtenku vystavenou podle zákona o dani z přidané hodnoty. Práva ze záruky lze v tomto případě uplatnit potvrzením o zaplacení úplaty.
Vrácení otevřeného obalu spotřebitelského výrobku spotřebitelem nemůže být podmínkou pro uplatnění práv ze záruky.
Kromě toho může Prodávající dobrovolně převzít záruku, v takovém případě musí kupujícímu, který je Spotřebitelem, poskytnout záruční list.
Záruční list musí být Spotřebiteli zpřístupněn na trvalém nosiči nejpozději v době dodání zboží.
V prohlášení o záruce musí být uvedeno:
- jasné prohlášení, že v případě vadného plnění zboží je spotřebitel oprávněn bezplatně uplatnit zákonná záruční práva a že tato práva nejsou zárukou dotčena
- jméno a adresu osoby odpovědné za záruku
- postup, který má spotřebitel dodržet při uplatnění záruky
- označení zboží, na které se vztahuje záruka a
- podmínky záruky,
- kupní cenu Zboží.
Jaká práva a v jaké lhůtě máte v případě povinné záruky?
Záruční práva
Kupující může požadovat opravu nebo výměnu na základě svých záručních práv, může požadovat slevu z ceny v případech stanovených zákonem nebo může nakonec od smlouvy odstoupit, pokud se povinný nezavázal k opravě nebo výměně, není schopen splnit tuto povinnost v přiměřené lhůtě při ochraně zájmů oprávněné strany nebo pokud zájem oprávněné strany na opravě nebo výměně zanikl.
Kupující může dle své volby uplatnit svou záruční reklamaci přímo v sídle prodávajícího, kterékoli jeho provozovně, pobočce nebo v servisu uvedeném prodávajícím na záručním listě.
Termín ověření
Záruční reklamaci lze uplatnit v záruční době, záruční doba je dle zákona č. 151/2003. (IX. 22.) Vlád. podle nařízení:
- dva roky za prodejní cenu 10 000 HUF, ale nepřesahující 250 000 HUF,
- Tři roky za prodejní ceny nad 250 000 HUF.
Nedodržením těchto lhůt dochází ke ztrátě práv, v případě opravy spotřebního zboží se však záruční doba prodlužuje ode dne předání k opravě o dobu, po kterou kupující nemohl pro vadu spotřebitelský výrobek užívat k určenému účelu.
Záruční doba začíná běžet doručením spotřebního zboží kupujícímu, nebo v případě, že montáž provádí prodávající nebo jeho zástupce, dnem montáže.
Pokud Zákazník uvede spotřební zboží do provozu po více než šesti měsících od dodání, je dnem počátku záruční doby den dodání spotřebního zboží.
Pravidla pro vyřizování záručních reklamací
Při vyřizování opravy musí prodávající usilovat o dokončení opravy do 15 dnů. Lhůta na opravu začíná běžet převzetím spotřebního zboží.
Pokud doba trvání opravy nebo výměny přesáhne patnáct dnů, je Prodávající povinen informovat Kupujícího o předpokládané době trvání opravy nebo výměny.
Zjistí-li prodávající při první opravě spotřebního zboží v záruční době, že spotřební zboží nelze opravit, je prodávající povinen vyměnit spotřební zboží do osmi dnů, pokud kupující neurčí jinak. Není-li možná výměna spotřebního zboží, je podnikatel povinen vrátit spotřebiteli kupní cenu uvedenou na záručním listě, nebo není-li k dispozici, na dokladu prokazujícím zaplacení spotřebního zboží předloženého spotřebitelem - faktura nebo účtenka vystavená podle zákona o dani z přidané hodnoty - do osmi dnů.
Zákazník akceptací VOP souhlasí s poskytnutím informací elektronicky nebo jiným způsobem vhodným pro potvrzení přijetí Zákazníkem.
Pokud prodávající není schopen opravit spotřební zboží do 30 dnů:
- pokud s tím Kupující souhlasil, lze u něj opravu provést i později, popř
- nesouhlasí-li Kupující s pozdějším provedením opravy nebo se v této souvislosti nevyjádřil, je nutné spotřební zboží vyměnit do osmi dnů po bezvýsledném uplynutí třicetidenní lhůty, nebo
- Nesouhlasí-li kupující s pozdějším provedením opravy nebo se v této souvislosti nevyjádří, ale není možnost výměny spotřebního zboží, je prodávající povinen vrátit spotřebiteli kupní cenu uvedenou na záručním listě, nebo není-li k dispozici, na dokladu prokazujícím zaplacení spotřebního zboží předloženého spotřebitelem - faktuře nebo účtence vystavené podle zákona o dani z přidané hodnoty - spotřebiteli do osmi dnů po uplynutí třicetidenní lhůty na opravu.
Je-li spotřebitelské zboží vadné počtvrté – nestanoví-li spotřebitel jinak – je Prodávající povinen spotřebitelské zboží vyměnit do osmi dnů. Není-li možná výměna spotřebního zboží, je podnikatel povinen vrátit spotřebiteli kupní cenu uvedenou na záručním listě, nebo není-li k dispozici, na dokladu prokazujícím zaplacení spotřebního zboží předloženého spotřebitelem - faktura nebo účtenka vystavená podle zákona o dani z přidané hodnoty - do osmi dnů.
Spotřební zboží s pevným připojením, na které se vztahuje povinná záruka nebo které váží více než 10 kg nebo jej nelze přepravovat jako příruční zavazadlo v MHD - s výjimkou vozidel - je nutné opravit v místě provozu. V případě, že opravu nelze provést v místě provozu, zajistí odstranění a instalaci, jakož i dopravu na místo a z místa provozu společnost nebo - v případě požadavku na opravu podané přímo v opravně - opravna.
Výjimky ze záruky
Ustanovení uvedená v části „Pravidla pro vyřizování záručních reklamací“ se nevztahují na elektrokola, elektrokoloběžky, čtyřkolky, motocykly, mopedy, osobní automobily, obytné vozy, karavany, karavany s přívěsem, přívěsy a motorová plavidla.
U tohoto Zboží však musí Prodávající usilovat i o splnění požadavku na opravu do 15 dnů.
Pokud doba trvání opravy nebo výměny přesáhne patnáct dnů, je Prodávající povinen informovat Kupujícího o předpokládané době trvání opravy nebo výměny.
Jak souvisí záruka s jinými záručními právy?
Záruka platí vedle záručních práv (záruky na výrobek a příslušenství Zásadní rozdíl mezi obecnými záručními právy a zárukami je v tom, že v případě záruky je pro spotřebitele příznivější důkazní břemeno).
Dobrovolný závazek prodávajícího k záruce v době povinné záruky nesmí obsahovat podmínky pro spotřebitele, které jsou nevýhodnější než práva garantovaná pravidly povinné záruky. Poté však lze podmínky dobrovolné záruky libovolně určit, avšak ani v tomto případě nemusí být zárukou dotčena práva spotřebitele vyplývající ze zákona, včetně těch, která vyplývají ze záruky zboží.
Žádost o výměnu do tří pracovních dnů
Institut žádostí o výměnu do tří pracovních dnů platí i v případě prodeje prostřednictvím internetového obchodu. Žádost o výměnu do tří pracovních dnů lze uplatnit v případě nového trvanlivého spotřebního zboží, podle kterého, pokud někdo uplatní požadavek na výměnu do 3 pracovních dnů, musí si to prodávající vyložit tak, že Zboží bylo vadné již v době prodeje a musí Zboží bez dalších opatření vyměnit.
Kdy je Prodávající zproštěn své záruční povinnosti?
Prodávající je zproštěn své záruční povinnosti pouze v případě, že prokáže, že příčina vady nastala po plnění.
Vezměte prosím na vědomí, že reklamaci záruky na stejnou vadu i reklamaci produktu můžete uplatnit souběžně. Pokud jste však již jednou úspěšně uplatnili reklamaci z vadného plnění z důvodu dané vady (např. společnost vyměnila výrobek), nemůžete ji již ve vztahu ke stejné vadě uplatňovat na jiném právním základě.
Informace o produktových zárukách a materiálních zárukách týkajících se záruky shody zboží pro Kupující, kteří nejsou spotřebiteli
Obecná pravidla pro záruční práva
Kupující, který není spotřebitelem, může dle své volby uplatnit následující záruční nároky:
Můžete požádat o opravu nebo výměnu, pokud není splnění vámi zvoleného požadavku nemožné nebo by pro prodejce znamenalo neúměrné dodatečné náklady ve srovnání se splněním vašeho jiného požadavku. Nebyla-li oprava nebo výměna požadována nebo nemohla-li být požadována, může kupující požadovat poměrné snížení protiplnění nebo může vadu opravit na náklady prodávajícího nebo ji nechat opravit někým jiným, případně může v krajním případě od smlouvy odstoupit.
Můžete přejít z vámi zvoleného záručního práva na jiné, ale budete hradit náklady na přechod, pokud to nebylo oprávněné nebo pokud k tomu prodejce neuvedl důvod.
V případě Použitého zboží se záruční a záruční práva obecně liší od obecných pravidel. U použitého Zboží lze hovořit i o vadném plnění, je však třeba vzít v úvahu okolnosti, za kterých mohl Kupující výskyt určitých vad předpokládat. Z důvodu zastarávání dochází k častějšímu výskytu určitých závad, v důsledku čehož nelze předpokládat, že použitý Produkt může mít stejnou kvalitu jako nově zakoupený. Na základě toho může kupující uplatnit svá záruční práva pouze u vad, které jsou vedle vad vzniklých užíváním a které vznikly nezávisle na nich. Pokud má použité Zboží vady a Kupující, který je Spotřebitelem, byl o této skutečnosti při nákupu informován, Poskytovatel služby za známou vadu neodpovídá.
V případě kupujících, kteří nejsou spotřebiteli, je záruční doba 1 rok, která začíná běžet dnem plnění (převodu).
Záruka a záruka na produkt
Záruka na výrobek a povinná záruka se vztahuje pouze na kupující, kteří jsou považováni za spotřebitele.
Pokud Prodávající dobrovolně poskytuje záruku na daný Produkt, bude tato skutečnost uvedena samostatně při nákupu Produktu.
Pokud výrobce poskytuje na Zboží záruku výrobce, která se vztahuje i na zákazníky, kteří nejsou spotřebiteli, lze ji vymáhat přímo u výrobce.